Cants

Cants

Sankara

Sri Sankaracarya, Sankara, savi de l'Índia, del s.VIII, la veu més "clàssica" de la filosofia vedanta advaita. És una tria de: Shankaracharya. Hymnes et chants vedantiques. Paris: M. Allard; eds. Orientales, 1977. 76 p. --
Para puja -L'adoració suprema-
Com venerar al que és indivisible, immutable, del qui l'essència és unitat, que és sense segon, que és Ésser, Consciència, Beatitud?
On invocar Aquell que és el Tot? On és el seu tron? De què li serveixen les ablucions a Qui és sense taca, les vestidures a Qui tot ho conté, el cordó sagrat a qui és més enllà de qualsevol casta? Per què balancejar llums davant Aquell que és la llum mateixa?

Llegir més
Muhàmmad. Una Sola Tribu

Muhàmmad. Una sola tribu

Teresa Guardans

“Fa molts anys, a les llunyanes terres d’Aràbia, un noi, Muhàmmad, pasturava les ovelles del seu oncle Abu Tàlib. Muhàmmad havia nascut vers l’any 570 a la Meca...” Quin era el món en el que va créixer el profeta Muhàmmad? Quina societat, quines creences, quines formes de vida? Quina transformació aporta la seva predicació? Una aproximació a l'islam a partir d’una narració que forma part del llibre Les religions, cinc claus (Octaedro, 2007)    descarregar tot el capítol MUHÀMMAD. Una sola tribu Fa molts anys, a les llunyanes terres d’Aràbia, un noi, Muhàmmad, pasturava les ovelles del seu oncle Abu Tàlib. Muhàmmad havia nascut vers l’any 570 a la Meca, una ciutat que es troba a les muntanyes que voregen el Mar Roig, en una zona de pas per a les caravanes de mercaderies. Com la majoria de les ciutats d’aquell temps, els carrers de la Meca eren estrets i…

Llegir més
Ubuntu. Sobre La Naturalesa De La Comunitat Humana

Ubuntu. Sobre la naturalesa de la comunitat humana

Desmond Tutu

Ubuntu és un concepte propi de la nostra Weltanschauung africana, de la nostra cosmovisió. En xhosa diem: "Umntu ngumtu ngbantu". Aquesta expressió és molt difícil de traduir, però podríem dir: "Una persona és persona a través d'altres persones". Necessitem altres éssers humans per aprendre a ser humans, ja que ningú arriba a la vida ja desenvolupat com a humà. No sabríem com parlar, caminar, pensar i menjar com éssers humans si no aprenguéssim d'altres éssers humans com fer aquestes coses. Per a nosaltres, l'ésser humà individual és una contradicció en els termes.

Llegir més
Siddharta Gautama: Per Pròpia Experiència

Siddharta Gautama: per pròpia experiència

Teresa Guardans

Text publicat a: Les religions, cinc claus. Octaedro, 2007.

Dos joves brahmans, Vasettha i Bharadvaja, discutien un dia sobre el que els feia ser uns éssers superiors als altres.
- Som brahmans per naixement. Si tu i jo hem nascut brahmans és gràcies als mèrits acumulats en les nostres vides passades -va opinar Bharadvaja-.
- I allò que facis en aquesta vida què? -li va dir Vasettha.

Llegir més
El Treball Interior I La Vida Quotidiana

El treball interior i la vida quotidiana

Ramana Maharshi

Els ensenyaments de SRI RAMANA MAHARSHI  (fragment de: Sé lo que eres. J.J. de Olañeta, 2005) P: Com pot desenvolupar-se un grihastha (cap de família) per abastar moksha (alliberament)? Ha de convertir-se necessàriament en captaire per assolir-la? R: Per què penses que ets un grihastha? Si et fas sannyasi (monjo errant), et perseguiran pensaments que ets un sannyasi. Tant si romans com a cap de família com si renuncies i marxes a un bosc, la ment et continuarà perseguint. L’ego és la font dels pensaments que crea el cos i el món, i et fa pensar que ets un grihastha. Si renuncies, l’únic que faràs serà substituir el pensament de grihastha pel de sannyasa, i convertir el bosc en una llar. Però els obstacles mentals sempre seran amb tu. Fins i tot arribaran a fer-se molt més potents en un entorn nou. No serveix de res canviar d’entorn. L’únic obstacle…

Llegir més