Marià Corbí Este nuevo libro de Marià Corbí es la recopilación de una serie de conferencias que, a pesar de que se hicieron tiempo atrás, siguen planteando cuestiones muy vigentes a las que es necesario volver. Dice el autor: «Cuando las culturas se trasforman profundamente; cuando venerables formas de vida desaparecen, dejadas definitivamente atrás por el asentamiento de las nuevas sociedades; cuando hay que seguir adelante por nuevos caminos es la hora de plantearse qué hay que tomar consigo de las viejas residencias para llevarse por el camino y qué hay que dejar para que se lo lleve la riada de la historia.»
Al anochecer

Al anochecer
Edición: Ed. Bubok, 2020. 159p.
ISBN: 978-84-685-4669-8
Descàrrega gratuita o compra on-line
Preu: 6,91
Les paraules no arriben a expressar adequadament el misteri de la realitat, de la vida i del viure humà. Només poden apuntar en aquesta direcció, intententen tocar-ho sense aconseguir-ho mai.
Les paraules ajuden a la ment i al cor humà en la recerca d’aquest enigma sempre present i sempre absent. Ajuden a que la ment comprengui i a que el cor senti el que no es pot ni objectivar, ni representar.
Les paraules giren entorn de l’immens forat negre del gran enigma, sense poder entrar-hi, atrapar-ho, agafar-se a ell.
El treball és comprendre amb la ment fins a sentir amb el cor, i sentir amb el cor fins a comprendre amb la ment.
La profunditat de la ment és el sentir, i la profunditat del sentir és la ment. Ment i sentir s’uneixen en la fondària. Des d’aquí cal treballar i, després, forçar les paraules a suggerir el que s’arriba a veure i sentir.
Hem indagat el nostre propi ésser. Sabem que és només un intent maldestre.