Marià Corbí Aquest text no va ser concebut com una exposició, sinó que és el procés de recerca per terrenys que no són habituals també per a l'autor; per aquesta raó les afirmacions noves mostren racionalment els fonaments en què es basen. Corbí ens presenta aquí tant novetats de la seva investigació com aprofundiments de reflexions ja fetes anteriorment. Aquest llibre, com els anteriors sobre epistemologia axiològica, no es pot llegir amb una lectura de corregut, perquè és un conjunt de reflexions i meditacions en què el pensament és viu per afrontar les diverses qüestions que es van presentant en una gran transformació cultural com la que patim. És, doncs, un text que cal meditar-ho com ho va fer l'autor.
09. Indagaciones sobre la construcción de una epistemología axiológica.

Indagaciones sobre la construcción de una epistemología axiológica
9º Encuentro Internacional CETR, en colaboración con el CEDI (San Rafael. Costa Rica)
Coordinador: Marià Corbí
Edició: Ed. Bubok, 2014, 252p
ISBN: 978-84-686-5395-2
Descàrrega gratuïta o compra online
Preu: 12€
En aquesta edició presentem els treballs exposats i discutits en el 9è Encontre Internacional que per primera vegada ha tingut lloc a Amèrica, en concret a San Rafael, meravellosa població situada a la Vall Central de Costa Rica. L’organització ha anat a càrrec del CEDI, Centre Dominic d’Investigació (Sant Rafael), i del CETR, Centre d’Estudis de les Tradicions de Saviesa (Barcelona).
L’objectiu del treball de l’equip per a aquesta ocasió ha estat ajuntar i compartir aportacions que ajudin a la creació d’un saber sobre el tractament d’allò valoral humà, tant pel que fa als projectes axiològics col•lectius, com pel que fa a la qualitat humana profunda, l’espiritualitat.
El tema escollit per a aquesta edició ha sorgit de la nostra preocupació pels gravíssims problemes axiològics que generen els grans canvis en les formes de vida dels col•lectius, tant en el si dels grups socials que viuen ja en les societats de coneixement i innovació i canvi constant, com en aquells que viuen en les societats que transiten de la vida camperola a la ciutadana, o de les societats preindustrials a les industrials. Són problemes de tota mena, morals, de justícia i equitat, polítics, familiars, sexuals, espirituals, etc.
Aquests problemes axiològics pensem que es poden afrontar, des d’un punt de vista acadèmic, a partir de moltes perspectives, des de la teologia, des de la filosofia, des de l’epistemologia, des de la teoria política, etc. però és necessari habilitar un accés epistemològic específic. Per abordar aquests grans i radicals canvis axiològics cal un punt de partida lliure de pressupòsits axiològics, religiosos, filosòfics, o de qualsevol altre tipus, és per això que plantegem la creació d’un saber científic capaç de tractar-los. És urgent crear aquesta disciplina perquè resulta complicat, si no és que impossible, solucionar un problema axiològic amb els pressupostos que el van generar.
