Skip to content

La actitud práctica con respecto a los símbolos y mitos religiosos

Los símbolos y mitos nacen y se sostienen en un contexto cultural preindustrial determinado. Su validez significativa es intemporal. Continúan teniendo fuerza significativa más allá del contexto cultural en el que nacieron y vivieron. Por consiguiente, los símbolos y mitos en los que se vertió el lenguaje de las grandes religiones teístas, continúa teniendo fuerza expresiva capaz de transmitir la…

Llegir més

Més enllà dels límits (petita selecció)

La confiança en si mateix La necessitat, que és el sentiment d’insuficiència, és la causa de tots els desigs, de tots els temors, expectatives, interpretacions, de totes les valoracions. Quan es comprèn que no hi ha res a guanyar, apareix el desaferrament. Quan saps que no et manca res perquè tu ets tot allò que existeix i tot és teu,…

Llegir més

El minut sabàtic

Començo a escriure aquestes ratlles visualitzant dos rostres. Un d'ells és el d'una persona que vaig conèixer fa uns anys i que, mentre m'explicava una difícil situació professional que estava vivint, em confessava que al llarg de tota la seva vida sempre s'havia sentit incapaç d'estar sol ("i sense fer res", afegia). L'altre és el d'un participant en el Programa…

Llegir més

Sobre les expectatives. Reflexions

Cal silenciar la necessitat i el desig per a descobrir que el lloc de la nostra residència no és el nucli de desigs i temors sinó allò que és la nostra veritable realitat, el “no-dos”. Quan això s’ha entès a fons, l’ego, com a paquet de desigs i temors que és, pot dur a terme la seva funció que és…

Llegir més

Qualitat, llibertat i creativitat

Allà on regeix el desig no hi ha llibertat, per més que ho sembli. On regeix el desig hi ha subjecció, submissió, necessitat. Però el desig humà és complex, flexible i no és, com el dels animals, d'una sola direcció. Per a posar un exemple: la set és un desig que pot satisfer-se de moltes maneres: bevent aigua, bevent algun…

Llegir més
Back To Top