Lliçons de vida del mestre Carles Capdevila
En Carles Capdevila moria l’1 de Juny 2017, deixant-nos infinitat de pàgines plenes de saviesa. N’hem volgut recollir una petita tria, començant per aquelles “Quinze coses que he après aquest 2015”, un text escrit pocs mesos després que el càncer el forcés a deixar la direcció de l’ARA. Tanca la tria la seva última columna al diari: “Diguem-nos coses boniques”. Amb el desig que la seva bonhomia (amb tota l’amplitud i la fondària del terme!) ens acompanyi sempre.
Reflexions sobre la vida i la mort
Reflexions sobre com concebre la mort des de les societats de coneixement, reflexions sobre la qualitat humana, sobre la vida i la mort... Selecció d'alguns fragments de: "Las sociedades de conocimiento y la calidad de vida" (Bubok, 2017) i de "Más íntimo que mi propia intimidad" (Vegeu l'apartat: Els nostres llibres).
La realitat no té un perquè
[fragment de la seva darrera publicació: Las sociedades de conocimiento y la calidad de vida. (Bubok, 2017), el 5è volum de la col·lecció: Principios de Epistemología axiològica.] ----------- "La realitat és perquè sí. El Cosmos, el món i la vida no tenen un perquè (...) Tot depèn de tot. En aquest sentit, tot és relatiu a tot. No hi ha res que sigui independent. Així, tota realitat és dependent de tot. (...) Tot és interdependent i sense perquè..."
La dimensió absoluta de la realitat (DA)
Què és la dimensió absoluta? El text planteja la base biològica del doble accés a la realitat: “El nostre accés a la dimensió absoluta no és l'accés a l'àmbit diví, ni a una regió diferent d'aquest món" (...) "la llengua bifurca el nostre accés a la realitat: ens dóna un accés a la realitat com a relativa a les nostres necessitats com a vivents (DR), i un segon accés a això mateix...”
Sobre el coneixement silenciós
Intervenció de Marià Corbí, a la presentació del llibre "El conocimiento silencioso: las raíces de la cualidad humana" (Fragmenta), a la Casa del Llibre (Barcelona, 16.11.2016). L’autor va fer una síntesi del que és el coneixement silenciós i del perquè de la seva importància.