Marià Corbí La mort, la gran caçadora, ja m'està enxampant. Sé que és implacable, però no és pas enemiga. He d'afanyar-me a escoltar el que diuen totes i cadascuna de les coses. Em parlen clarament i em diuen:
No som allò que et diuen els teus sentits. Tampoc no som la interpretació que fas de nosaltres, segons el PAC cultural que et regeix. Som allò que diem, no allò que tu ens fas dir. Escolta'ns i et parlarem sense paraules, i ens comprendràs. No vinguis a nosaltres esperant res. No vagis dient-nos què som. Calla. Si t'interesses per nosaltres, i no pel que penses aconseguir de nosaltres, si el teu interès és veritable, perquè sí, perquè estem davant teu i amb tu, et parlarem clar.
EL MAESTRO ECKHART, MAESTRO DE LA REALIZACION HUMANA PLENA [1]
Este artículo aparece publicado originalmente en:
“Cuadernos de la Diáspora” nº 21 [mayo-noviembre 2009]
editado en Madrid por la Asociación Marcel Légaut.
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EL MAESTRO ECKHART, MAESTRO DE LA REALIZACION HUMANA PLENA [1]
J. Amando Robles
Indice
1. Una primera aproximación: lenguaje, personalidad, pensamiento.
1.1. Un lenguaje teológico límite
1.2. Algunos rasgos más atrayentes hoy de su personalidad
1.3. Niveles de su pensamiento y articulación de los mismos
2. Calidad de la propuesta espiritual del Maestro Eckhart
2.1. El “Ser” como Uno y Unidad, origen y destino de todo ser
2.2. Desasimiento, única manera de llegar a ser Uno
3. Espiritualidad humana e incluso laica, espiritualidad del ser
A CONTINUACIÓN,
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[1] El título lo tomamos del acápite «Maestro de vida, de la realización humana plena», uno de los varios dedicados al Maestro Eckhart por Teresa Guardans Cambó en su tesis doctoral Indagaciones en torno a la cuestión fronteriza, Institut Universitari de Cultura, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, 2006, p. 256.