José Manuel Bobadilla La irrupción de la tecnociencia en todos los ámbitos de conocimiento y en todas las esferas sociales, está socavando todo aquello que se daba por sentado; las formas propias de la modernidad, e incluso los remanentes que aún perduran de las formas premodernas de entender y sentir el mundo, se están confrontando a las nuevas maneras de entender y sentir el mismo: ¿qué es la especie humana?, ¿qué es ser humano?, ¿qué son las culturas?, ¿cómo hay que entender la ciencia y la tecnología y la relación con estas herramientas?, ¿qué implica y qué genera la entrada de la tecnociencia en todos los espacios sociales?, ¿qué nuevas prácticas, en relación a la ciencia y la tecnología, están surgiendo en las ciberculturas?, ¿qué nuevas realidades en torno al cuerpo humano, al trabajo o a la alimentación se dibujan en un futuro inmediato?

La setena direcció: el conreu de la interioritat
La setena direcció: el conreu de la interioritat
Autores: Maria Fradera, Teresa Guardans
Edició: Barcelona, Claret, 2008. 101 p.
ISBN 978-84-9846-204-3
Preu: 10€
Demana’l a la teva llibreria o compra’l al nostre centre.
(edició en castellà: Bubok, 2009)
Conten els indis lakotes que quan Wakan Tanka havia disposat ja les sis direccions (l’Est, el Sud, l’Oest, el Nord, a dalt i a baix) li quedava per fixar la setena. Wakan Tanka sabia que la setena direcció era la més poderosa, la que contenia més saviesa, i volia situar-la allà on no fos massa fàcil trobar-la. I va triar l’últim lloc on pensen en buscar els éssers humans : en el cor de cada persona. Des d’aleshores aquesta és la direcció de la saviesa.
I sembla ser que no va establir límits d’edat per a la recerca de la setena direcció… Potser pressuposava que al costat dels grans, i amb el seu ajut, les criatures podrien desenvolupar aquelles eines tan necessàries per poder recórrer els camins de la saviesa: l’atenció sostinguda, el silenci interior, l’interès per la realitat, la gratuïtat… Qui vulgui saber-ne més, trobarà en aquestes pàgines algunes orientacions i propostes pràctiques que tenen per objectiu fer més planera la tasca. Propostes aptes per un ventall d’edat ampli, pensades per poder ser adaptades en entorns educatius diversos (escola, lleure, família…). Quan més clar es veu el valor de cada una de les actituds que sustenten el creixement interior més fàcil resulta treure profit de les oportunitats que ofereix una situació, un grup, una edat, una activitat determinada… i allò que podia semblar complicat, acaba resultant planer! (llegir més)